2010. május 2., vasárnap

Úton a biomosás felé

Jó rég volt már, hogy utoljára mosódióval mostam. Egy zacskó elfogyott belőle, és mert elhagytam a kontaktom számát, nem lett belőle több. Pedig elégedett voltam az eredménnyel. Azóta már a DM-ben is lehet kapni az összes kiegészítővel amire csak szükség lehet. És én mégis hagyományos mosószerrel mosok, kivéve a gyerekek ruháit, mert az övékét bio termékekkel.

Az egyik dolog, amiről nehezen mondok le, az a folttisztító. Amikor anyatejesek voltak, (és nálunk most is van egy ilyen) és nyakig ömlesztették el magukat a sárga színűvel, nem volt elég hatékony áztatni, de még a mosószappan sem. Ugyan így az alma és a barack foltok is megmaradtak. Hannánál vált be először, és azóta is sokat használtam a vanish dupla folttisztítóját, ami mára formát váltott és spray alakban kapható. Viszont az ariel is előrukkolt egy hasonló termékkel, ami fele annyiba kerül mint a vetélytárs és ha lehet, hatékonyabb. Én pedig szeretem, ha foltmentesek vagyunk... Ha valakinek van tényleg hatékony módszere nagyon szívesen venném ha megosztaná... nekem semmi nem vált be.

A másik a fehér fehérsége. Nem szeretem a fehérítő mosószereket és a hipoval sem vagyok kibékülve... Pici babának szerintem nem való egyik sem.

Itt kezdődik az út... :)
Függönyt szerettem volna mosni, (nincs nálunk sok, de azt jó lett volna hófehérré varázsolni), és valahol olvastam, hogy a sütőpor nagyon hatékonyan fehérít. És tényleg... :) Azóta a bodykon is kipróbáltam, ott is működik. Én általában egy kis zacskót teszek a mosószer mellé.

Az átmenet második próbaköre a vízkő ellen vívott harcom társaként latba vetett ecet. Nálunk nagyon kemény a víz, és ez a ruhákon is meglátszott már. Tudom, hogy sokan egyáltalán nem használnak öblítőt, viszont ecetet helyette igen, kis illóolajjal illatosítanak, én egyelőre egy keveréket alkalmazok, kevés öblítő és kevés ecet formájában. Ha megtalálom a saját illatunkat, akkor azt hiszem lemondok az öblítőről is, mert az ecet nekem is bevált. Puhábbak a ruhák, és egyáltalán nem ecetszagúak.

És ha legközelebb eszembe jut a DM-ben lehet, hogy újabb lépést teszek, és veszek egy adag mosódiót is. :)

1 megjegyzés:

F.B. Dóri írta...

Mi is mosódiózunk már lassan egy éve. Nekem a párom nagyon szkeptikus volt, de meggyőzte. :)
A foltokra pedig a csodaszer nálunk az epeszappan. Felesben használjuk a moshatópelust az eldobhatóval, de még ezen sem maradt soha folt, mióta ezt használom. Neten rendeltem, pár száz forint.
Az ecettől pedig a mosógép is csillog. ;)

Ui. : nézd meg a zoldbolygo.hu-t. Van mosóparfüm mintájuk, mi így találtuk meg azt, az illatot, ami tartós és mindenkinek tetszik.